2011. október 27., csütörtök

Leiden, prothrombin, MTHFR - mutációk

Véletlen a kapu oldalsávjában volt egy videó, melyben Dr Czeizel Endre beszél a megtapadásról!Este mikor megnéztem a videót ledöbbentem, mert Czeizel útr három gén fontosságáról is beszélt, Leiden, Prothrombin, homocisztein!
A Leiden szó mér ismerős volt,mert 2001-ben nagynéném vetélése és trombózisa miatt az orvosa kivizsgáltatta az okát.Akkor kiderült a családunkban ez a gén mutáció örökletes!Leidenről eddig csak azt tudtam, hogy trombózist okozhat ezért műtéteknél balesetnél és terhességnél Heparin injekciót kell majd magamnak adnom!
A videoklinikás videó után gyorsan előkerestem az orvosi papíromat erről, benne volt a nődokis dossziémban, mert minden kezelés előtt ezt lebegtettem a dokik előtt, hogy ne felejtsék el a vérhígítót!Ezen a papíromon három gén van vizsgálva , melynek az eredménye: Pothrombin - negatív, leiden mutáció- heterozigóta pozítív, MTHFR mutáció - homozigóta pozitív! Ebből a Leiden tudtam mit jelent, a pothrombin nem érint, az MTHFR-t nem tudtam , de eddig minden orvos azt mondta, nem kell vele foglalkoznom, csak a Leidennel!!
De akkor mi az a Homocisztein????? Amiről a Czeizel beszélt, mert az is fontos!!
Ez az egész hétvégén történt. Hétfőn egyik barátnőmet megkerestem aki már volt abban az intézményben ahol a Czeizel is rendel  és kértem email címet! Azonnal írtam egy levelet az asszisztensnek a problémánkról.Még aznap délután felhívott telefonon és adott egy közvetlen telefonszámot és mondta, hogy szerdán reggel azon a tel számon tudok beszélni Czeizel úrral és majd Ő megmondja mi legyen....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése